.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تلاش دولت برای برداشت از صندوق توسعه

اخباری حاکی از تلاش رئیس جمهور برای برداشت 7 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در قالب کمک به پروژه‌های عمرانی است، اما نمایندگان مجلس صراحتا با این تصمیم دولت مخالفت کرده اند.
به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، اخباری حاکی از تلاش رئیس جمهور برای برداشت 7 میلیارد دلار در قالب کمک به پروژه های عمرانی است.

براساس این گزارش برداشت ها از این درخواست رئیس جمهور این است که دولت می خواهد بدهی پیمانکاران بخش مسکن را بازپرداخت کند.

براساس پیش بینی اقتصاد دانان مجلس این برداشت از صندوق توسعه ملی اختلال شدیدی در حوزه بازار ارز و اقتصاد ایجاد می‌کند.

موضوع برداشت از صندوق توسعه ملی توسط دولت در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و نمایندگان هم نسبت به آن واکنش منفی داشته اند.

رئیس جمهور پیش از این نسبت به مصوبه مجلس برای برداشت از منابع صندوق توسعه ملی، صرفا در سال 91 به صورت ارزی و تبدیل ریالی آن برای کمک به بخش تولید انتقاد کرده و معتقد بود این میزان برداشت کم است و به معنای دیگر مصوبه مجلس باید ده درصد از کل منابع صندوق را به حمایت از تولید اختصاص می داد.

وی 29 آذرماه در مراسم گرامی داشت سالروز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها طی سخنانی گفت: هم اکنون صندوق توسعه ملی 43 میلیارد دلار ثروت دارد و قرار شد از تولید حمایت کنیم، قرار شد با اجازه مجلس 10 درصد منابع به صورت ریالی به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کند، یک ستاد درست کردیم که بنده و وزرا در آن هستند. در وسط سال تصمیمی گرفته و گفته شد مجوز برداشت 10 درصد از منابع صندوق برای امسال است، نه از اول تاسیس صندوق توسعه ملی، آیا این حمایت از تولید است؟ کسانی این کار را کردند که هزاران بار علیه دولت اعلام اتهام کردند که این دولت از تولید حمایت نمی کند. امسال که درآمدهای نفتی کم است، آن هم که حاصل می شود دست ما نیست یعنی هیچ، یعنی هم دست دولت برای حمایت از دولت بسته می‌شود و هم همزمان متهم می شود که از تولید حمایت نمی شود.

احمدی نژاد همچنین گفت: من مطمئنم خیلی از عزیزان ما حواسشان نیست یعنی عنوان دیگری روی اینها گذاشته و تصویب می شود. راه عبور از تحریم اجرای کامل هدفمندی یارانه ها است.

فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز پنج شنبه گذشته در برنامه تلویزیونی دیروز، امروز، فردا در مناظره با پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی همین گلایه را مجددا مطرح کرد و گفت : ما می گویم دست دولت نباید از لحاظ اجرایی بسته شود. همه نمایندگان مجلس معتقدند باید به تولید برسیم. یکی از جاهایی که ما را به تولید می رساند صندوق توسعه است اما در استفاده از منابع ارزی صندوق توسعه، دست ما را بستند و گفتند فقط در سال 91 می شود از 10 درصد بودجه این صندوق استفاده کرد، این یعنی دست ما را بسته اند!


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.